Je dobré aby se na Vysoké škole učila na politologii příprava kávy a čištění expresa? Myslím tím tu mašinku, která dělá kafe. Je dobré aby se budoucí pedagog učil stavět roboty z Lega? Před měsícem se mně to zdálo jako ohromný pokus o vtip našeho vysokého učení. Hodně ale záleží na tom, jak tyto informace člověk/student uchopí. Důležité není položit si otázku, CO?, ale PROČ? Proč mám nad tímto předmětem/kurzem trávit vůbec nějaký čas? Vždyť je to blbost. Pokud to celé vnímáte tak, že dostanete jeden kredit a máte splněno, nic jste nepochopili a s velkou pravděpodobností se společnosti investice do Vás nikdy nevrátí.
Káva - narážím na předmět: "Káva a čištění kávovarů na MUNI". Už nějaký pátek chodím po obchodních jednáních a účastním se někdy i poněkud důležitých schůzek, na kterých mám rozhodnout o zásadních věcech. Nic na obchodním jednání nepřekvapí víc než kvalitně a pěkně naservírovaná chutná káva. Nic naopak nenaštve víc než situace, kdy se těšíte na dobré kafe unaveni po celém dni v autě a dostanete turka s lógrem na povrchu z levné "kávy" z Kauflandu. Věřte, že výsledek jednání je tak i tak velmi překvapivý. V podstatě tím dáte najevo jak si daného člověka vážíte a co si o něm myslíte. Určíte další směr jakým se bude vyvíjet vaše debata. Zkuste se do této situace vžít. Většina z nás si ani neuvědomuje, jak jsou tyto "malichernosti" důležité.
Lego - narážím na předmět: "Lego Dacta na ZCU". Dříve skvělý výukový program Karel, který rozvíjel algoritmické myšlení u dětí na prvním stupni nahradilo dneska co? Upřímně se jako podagogové, rodiče, vedoucí, ... zamyslete. Jak si právě čtu, vrcholem kroužku výpočetní techniky na ZŠ je psaní ve Wordu. Takže dřív jsme děti učili, že když chce robot Karel obejít překážku a otočit se čelem vzad, musíme mu k tomu dát patřičné povely a když je nemáme, musíme si je vytvořit za použití sekvencí, smyček a podmíněných příkazů. No a dnes je učíme, že když zmáčknu "B", tak to píše tučně. Pravda, odvážnější pedagog zabrousí do Excelu. Je to opravdu pokrok? Co třeba Lego Mindstorm nebo Dacta? Zná to některý z učitelů?
Pamatujte, že v prvé řadě jde o hru. V řadě druhé, o hru s přesahem do reality. Celý život je velká hra. Nechoďtě do školy, aniž by jste si nebyli schopni odpovědět na otázku, PROČ? V opačném případě je to pro vás ztráta času a nedostanete se nikdy nad průměr. Lidi okolo vás poznají velmi rychle, že nic neumíte. Čest výjimkám.
- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
© 1998–2024 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Rozmnožování obsahu pro účely automatizované analýzy textů nebo dat dle ustanovení § 39c autorského zákona je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., IČ: 45313351.