Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J63a94n 11S41o46u74k52u55p 1754324396205

No až bude brát sestra u nás to co ve švajcu, tak tady taky budou enormně příjemní.

+2/−3
3.3.2013 19:16

Č82e61s64t34m37í20r 66P72o92š29t19o87l55k90a 2402926383374

Kecy. O tom to není. Tyto aŕgumenty poslouchám o pokladních v supermarketech, atd.atd. Je to o "náladě" ve společnosti, je to dáno výchovou, atd.

+2/−1
3.3.2013 20:48

J17a16n 45H38a56r75c55u31b11a 6768571942839

Ne, nebudou. Bude to úplně stejné a stále bude frfňat, že by mohla brát i víc nebo pracovat míň. Přístup k práci u nás je zoufalý, většina ji bere ne jako nástroj obživy (tj. měl bych pracovat dobře a s nadšením, abych si tu práci udržel) ale jako břemeno (tj. musím to nějak odkroutit...) Třeba v USA se na vás i ta poslední servírka, co bere pár dolarů na hodinu, bude USMÍVAT, když přijdete na jídlo.

+1/0
4.3.2013 1:45

O84n91d12ř17e92j 90M68i39c87h51a74l24í75k 7497190118

Problém je třeba i v přístupu nadřízených. Souhlasím, že vše není o penězích. U nás vedoucí pracovníci neumí motivovat a ani povzbudit. Většinou se řve, když se něco nepovede vyhrožuje vyhazovem a řeší se to po celém kolektivu. Člověk je pod tlakem a chodí do práce s nechutí. O nějakém klidném rozebrání chyby a co by se dalo dělat jinak si většinou může nechat jen zdát.

A když se naopak něco povede nebo člověk dělá víc než by měl, je to bráno jako samozřejmost, maximálně dostane nějakou tu kačku na víc. Ale žádné slovní hodnocení, žádná pochvala před ostatními, žádná pozitivní motivace. V tomto přístupu osobně vidím problém. Proto je práce jen nutné zlo.

+1/0
4.3.2013 7:54

K53a45r25e48l 68K86o11ř63e16n 3164425333596

Měl jsem tu neštastnou možnost si pár dní poležet při lyžování v nemocnici v Cavalese v Itálii a moje zkušenost byla naprosto stejná. Byl jsem v šoku z ochoty a vřelosti personálu. Takovou perličkou je, že krom toho, že jsem si mohl vybírat obědy a večeře jako Vy, bylo teplé jídlo nabídnuto i mým návštěvám.R^

+2/0
3.3.2013 14:23

O62n71d87ř18e37j 17M79i62c10h70a62l49í84k 7427910688

Léčil jsem pacienty v České nemocnici:

Nic není černobílé.. určitě jsou rezervy v chování personálu, ale stejně tak by se nad svým chováním měla zamyslet řada pacientů. Jedním z nejobvyklejších je typ: zanedbal jsem to a teď se starejte - a já jsem tu králem. Bohužel takových je více než dost. Takových, co přijdou s křížkem po funuse a pak vás ještě honí, že je neumíte vyléčit za dva dny. Hodně je také kuřáků a alkoholiků, kterým prostě nevysvětlíte, že v nemocnici nejen že je zákaz kouření, ale ani nechtějí pochopit, že s některými léky prostě přímo ohrožují své zdraví. 

Zažil jsem desítky pacientů, kteří smrděli tak, že ani po 3 dnech pořádné péče a sprchování se nedalo do té místnosti vstoupit. Zažil jsem desítky prasat, co neuměli dodržet základní hygienu a klidně se vám vymočili třeba do rohu místnosti.. jen proto, že měli absťák a bylo jim to jedno.

Ale není to jen o těch asociálech: je hodně lidí, co si prostě myslí, že medicína umí zázraky. Z poslední doby, nějaká pan inženýr - zlomené obě nohy a pánev. Nedokázal pochopit, ani po stém vysvětlení, že za tři měsíce opravdu řídit auto a jezdit ke klientům nebude. Místo toho otravoval veškerý personál, každého na potkání se ptal jak to s ním bude a když mu člověk řekl jen něco trochu jinak, hned si chtěl stěžovat, jakto že jeden říká to a druhý toto. Podobně otravných pacientů, kteří si dělají ze zdravotnického personálu sluhy je spousta.

Ano, je potřeba pacientovi pomoci a zároveň mu ulevit, ale u toho musíme i pracovat. Není čas jednomu pacientovi neustále dokola naklepávat polštář protože se mu špatně leží nebo podávat pití, protože by se musel víc zasnažit natáhnout a to ho přece bolí. Vtipné je, že nejvíce takto naříkají ti, co mají nejmenší problémy. Zato jsem zažil 92letou babičku, co se 3 den po operaci krčku kosti stehenní posadila a najedla. Když jsem jí chtěl pomoci, řekla "to musím dokázat sama, jinak jsem mrtvá".

A je toho víc.. je to i o pacientech a jejich chování

+5/−5
3.3.2013 12:02

T87e46r74e11z84a 84H38a88j17k82o31v84a 5957742684400

A jak ovlivnuje nejaky asocial , ktery vykonava potrebu v rohu  mistnosti chovani lekaru k pacientum?

+1/0
3.3.2013 16:20

O16n66d10ř43e47j 17M95i86c19h39a89l95í40k 7167750278

samozřejmě, že ovlivňuje.. vše ovlivňuje. Je o tzv. syndrom vyhoření - prostě nadmíra určitého prvku vás nakonec trochu poznamená určitou lhostejností. Tím nechci omlouvat hulvátství zdravotnických pracovníků, jen říkám, že někdy to není lehké. 

Navíc pak jde často i o souhru událostí, když má jedna sestra na starost 15 lidí a z toho jsou třeba jen dva takový - kdy jeden je zmatený děda co močí do rohu a druhý alkoholik, co tam jen řve, pak se nedivte, že nestíhá vám shánět ručník a mýdlo. Jo, měla by být i přesto milá, to souhlas, ale také požadavky pacientů na to, co má dělat by měly být trochu adekvátní situaci.

+3/0
3.3.2013 16:53

V22i27t 41K14o56s47t31r73i63z 2151858512203

A to ani nemluvite o postupnem vzdelavani, stovky hodin stravenych v praci ,,jen tak'' a spousta nevdecnych lidi, co se domniva, ze jste superman. Nevdecnych ne vuci vam, ale vuci jim samotnym. Plne vas chapu, proto uz asi nejste v nemocnici.

+1/0
3.3.2013 20:25

P14a92t68r64i95k 49Š51e93b84e72s11t36a 4453212886545

aha, tedy pokud sestra nestíhá, tak se může za to mstít ostatním pacientům, které má na starosti... děkuji, ale s takovým názorem nelze naprosto souhlasit. To by potom bylo nakonec zdůvodnitelné i to, že někoho štve svět, tak se projde se samopalem po václaváku...

P.S. sestra, která se mstí na pacientech není zdravotní sestra, ale Mengeleho učednice a nemá co pohledávat na takovém pracovišti, kde se léčí lidi...

0/0
3.3.2013 23:51

O32n22d89ř70e13j 53M90i27c30h19a41l12í93k 7567940958

Co to melete? Já nikde nepíšu o tom, že se sestry na někom mstí. Msta znamená někomu úmyslně ubližovat a dost vážně pochybuji o tom, že to nějaký zdravotnický pracovník dělá. 

Naopak by se vám hodilo trochu úcty k tomuto náročnému povolání. Co si to třeba vyzkoušet? Můžete jako dobrovolník v LDNkách. Hned zjistíte, že není tak jednoduché být na pěti místech naráz a pochopíte, proč třeba sestry na vás spěchají z hygienou, když mají umýt 5 pacientů a za hodinu musí být doktorovi k ruce u vizity. Ono vše má určité mantinely. Pokud je dostatek personálu, je čas si povídat s pacienty, donést jim kde co, neustále každému vysvětlovat co potřebuje. Pokud je ale ten člověk v časovém presu, dělá prostě to nejdůležitější. Pak chápu, že pacient, který je zavřený na pokoji a víceméně mu nic moc není, tak může nabýt dojmu, že sestra nic nedělá, protože se u něj za celý den objevila 2x. Jenže to je omyl. 

Nikde neomlouvám sprosté chování personálu k pacientům, ale mám hodně zkušeností, že naopak ti co jsou sprostí jsou pacienti. Takže spíš apeluji na to: "jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá"

0/0
4.3.2013 7:49

O90s92k49a73r 92R55a87z21á89k 1539208897943

Bohužel, jak se zdá, podle toho příspěvku pana doktora, hodně ... :-/

0/0
3.3.2013 19:58

P91e66t92r 98B60r73i44n81č97e29k 6866712595330

Bohužel to zbytečně hrotíte do extrému. O toto ve článku vůbec nešlo. K syndromu vyhoření jak zmiňujete. Já pracuju v obchodní svéře a narážím taky na různé jelita, ale chovat se tak jak se chová některý nemocniční personál u nás? No to bych si tak nějak nevydělal. Když zmíním můj případ s pomocí na stůl při RTG, který ve článku zmiňuju. Moc dobře si nedokážu představit, že bych třeba zákazníkovi řekl, ať neotravuje, že třeba není poblíž zřízenec (já všem zřízencům říkám kolega nebo kolegyně - narozdíl od zde někde níže komentujícího pana doktora) a já jsem "!!! majitel obchodu !!!" a nebudu si špinit ruce. To by asi šel ten zákazník jinam, ne? No, ale když se nemůžete hýbat, tak to jste trochu v pasti a jít jinam prostě nemůžete.

Je to sice tvrdé, ale když to člověk přestane dávat, měl by jít pryč. Ne jen v zájmu pacientů, ale i v zájmu vlastním. Pokud jste lékař, nemusím vám přibližovat jak může syndrom vyhoření skončit :-(

Jinak já nepatřím mezi věčně nespokojené pacienty, ale vytáčí mně neustále výmluvy na peníze - o tom byl ten článek hlavně (hned první odstavec). V penězích to není. Je to v lidech. Moje osobní životní zkušenost: Pokud je člověk vůl za 10 tis. měsíčně, zůstane volem i za 50tis. měsíčně. Pár lidí jsem už zaměstnával. Co je pozitivní - funguje to i naopak R^

0/0
5.3.2013 17:00

P92e55t93r 98T88a81f18t 9863707274429

Nekolik let jsem zil v Nemecku a clanek muzu "spolupodepsat". Napr. na klinice Grosshadern v Mnichove jsem si pobyl s celkem trivialni operaci bulky na krku necely tyden, ale ten byla to pohoda. Kdyz pominu, ze mi udelali automaticky CT hlavy, jestli to neni vaznejsi (predtim v Cesku mi nekolikrat udelali jen punkci a "hotovo"), hlavni rozdil je v pristupu lekaru i sester a bratru - kazdy se cloveku automaticky predstavi, doktor vse radeji vysvetli i trikrat a neustale se ujistuje, ze vsemu rozumim. Nakonec zakrok predem i podepisu, aby byli kryti atd. atd.

Pred samotnou operaci si se mnou sedli hned tri doktori a probirali veskere detaily zakroku s tim, ze jsem odmitl odebrani mandli (coz mi velice doporucovali, ale dobre, ze jsem nesouhlasil, byly zdrave).

Ve zkratce - pristup v nemeckych zdravotnich zarizenich, se kterymi jsem prisel do styku, se s temi ceskymi neda srovnat. K pacientovi se totiz chovaji jako k zakaznikovi, ktery jim prinesl penize a ktery je panem cele situace, oni jen doporucuji a delaji, co si preje.

Mohl bych jeste napsat rozdil v trhani osmicek v Nemecku a Cesku (v kazde zemi jsem prisel o dve), kde byla situace tez diametralne odlisna...

+2/0
3.3.2013 9:54

B65e20d31ř45i59c23h 57M97a59r37j20a79n38k59o 6730957753147

Velmi zajímavé a poučné...... Vždy mne zarazí onen přístup sester, když s pacientem jednají jako s malým harantem typu. "jakto že ještě nejste umytý", "kam jdete", "to musíte....." Nebo mluvení o pacientovi v jeho přítomnosti ve třetí osobě.....

+5/−1
2.3.2013 19:01

R30a89d50i98m 10Z92e22h11e71r 7125138349733

Nejlepší jsou vizity - ideálně se zástupem študáků z fakulty v patách. To se o člověku baví jako o nějaké věci a soukromí považují za sprosté slovo.

+2/−1
2.3.2013 21:51

M34a36r87t39i38n 83F68u50r30i36k 2442485526641

I uklízečka se může chovat profesionálně. Profesionalita, ochota a vlídné jednání nic nestojí. R^

+6/0
2.3.2013 18:49

R94a30d12i22m 77Z86e95h30e27r 7425728979293

Já byl tři dny v nemocnici v Německu a připadal jsem si jako Alenka v říši divů. Netvrdím, že jsou tak lepší doktoři než u nás, to ne, u nás jsou doktoři na dobré úrovni, ale ten přístup! Opravdu jsem se tam cítil jako pacient, cokoli dělali, tak mi vysvětlili, jídlo, pití super, personál slušný a ochotný... Když jsem ležel v úrazovce v Brně tak jsem si připadal že všechny obtěžuju, tlustá sestra mě seřvala, že mi nehodlá vysvětlovat kdejakej zákrok a vůbec, člověk je v tý nemocnici brán spíš jako obtížnej hmyz. Alespoň taková je MOJE zkušenost. Mohli by si uvědomit, že pacient tam není pro ně, ale oni pro pacienta. V tom přístupu k pacientovi je obrovský rozdíl, a když použiji velkou nadsázku, tak v příjemném prostředí i kosti rychleji srůstají...

+7/−1
2.3.2013 18:32

P73e57t20r 33B34r35i10n32č50e10k 6746142555550

Na toto jsem narážel zejména. V nemocnici ve Vispu jsem si připadal, že jsou všichni moji "kámoši", neměl jsem pocit, že někoho otravuju, ba naopak. Jak píše výše Martin Furik - i uklizečka se může chovat profesionálně. Toto bohužel v penězích není, což je smutné. Někde jsem četl, že jak pobýval (léčil se) Jan Werich v nynějším Masarykově onkologickém ústavu v Brně, klesla za 2 měsíce co tam byl úmrtnost o 30% nebo ‰ (nepamatuju se přesně, ale vím, že to bylo velké číslo), jelikož Werich všechny obšťasťnoval svými historkami, případně perlili jeho kamarádi, kteří ho chodili navštěvovat. Prostě když je důvěra a sranda i kosti srůstají líp - přesně jak jste napsal. Jo a není to velká nadsázka, je to fakt.

+3/0
2.3.2013 19:21

R76a84d50i97m 44Z14e72h20e88r 7935248169133

Tož pravda, já to vím, vy to víte, ostatní to vědí taky, ještě aby se to dozvěděli doktoři a nemocniční personál. Ale to je obecný problém lékařů, že se ani neobtěžují informovat pacienta, co mu vlastně je a člověk aby se bál zeptat obvoďáka, co mu vlastně dává za prášky. Dřív jsem chodil k jednomu, kterej byl úžasnej lékař po odborné stránce a člověku vše o jeho nemoci tak hezky vysvětlil, že se člověk cítil uzdravenej už ve dveřích, jenomže to byl už velmi starý pán a už umřel. Trvalo mi deset let, než jsem našel někoho jiného, kdo umí a taky je tak nějak lidsky kompaktibilní.

+1/−1
2.3.2013 21:49

A55n90d63r89e19a 63G36r58u27b95e10r 8445267110

Naprosto s panem Petrem souhlasim, ziji v Rakousku a hospitalizace v nemocnici vypada taky uplne jinak a to nemluvim o hmotnych vecech, ale vice o pristupu personalu od lekaru k uklizeckam (a taky nemaji az zas takove platy jak si v CR vsichni maluji). Kdyz jsem byla hospitalizovana ve Zline tak nejen, ze jazykove znalosti nulove, ale navic sestra na nocni se mnou jednala jako s hlupakem a k tomu nejakym fetakem (byla jsem zrovna na festivalu Masters of Rock takze jsem mela 20-dirkove ocelove boty,ale naprosto strizliva, nekuracka a mam vysokoskolske vzdelani - jo odvezli me nebot jsem mela silenou zacpu a omdlela jsem coz ted zni vtipne ale onehda nebylo). Kdyz vsak rano zjistila, ze mam rakouskeho manzela a ze vylohy pro mne neni problem uhradit na miste, tak uplne obratila a lezla me tam kde je tma cely rok.....no proste bez komentare. A navic zjistili ze jsem dehydratovana a na piti me dali termosku cerneho preslazeneho caje = na zizen no to je joke !!! Tak jsem pak behala s malym plastovym hrnkem do koupelny pro vodu s kohoutku. Take mi bylo nabidnuto at se osprchuju, ale s mydlem at nepocitam a misto rucniku jsem dostala neco podobneho prosteradlu. No a dalsi takove veci. Takze jak rikam, luxus co se jidla atd tyce, s tim nepocitam, ale ten pristup, ten je u nas az na svetle vyjimky katastrofalni.

+2/−2
2.3.2013 9:39

O64n30d25ř56e66j 10M12i55c32h82a37l10í86k 7407780438

takže vy jste si zavinila dehydratací a nesprávnou životosprávou problémy. Pak vám v nemocnici pomohou, řeší to (mimochodem voda je těžká na žaludek a hůře se vstřebává než čaj. Častěji po ní lidi zvrací, proto ten čaj a slazený pro energii). Máte sice manžela v Rakousku a můžete dojet na koncert, ale nikdo už vám nedoveze vlastní hygienické potřeby? Umíte si představit, jaké to jsou finanční náklady v tak velkém objemu? Ano, jsou ručníky a erár mýdla, ale pro ty, co opravdu nemají na vybranou.

A jediné co umíte, je nadávat.. zamyslete se nad sebou

+2/−1
3.3.2013 12:08

T13e29r77e43z46a 41H40a45j47k55o37v59a 5767502334950

Voda je tezka a hur se vstrebava nez sladky (tzn. voda s 

cukrem) caj ??? 8-o8-o8-o8-o

Ja sladky caj vubec nepiju, natoz preslazeny. Mam zacit? 8-o8-o8-o

0/0
3.3.2013 16:23

O78n83d56ř63e32j 92M22i59c80h72a63l63í12k 7777840928

v tu danou chvíli s potížemi co jste měla to byla lepší volba.. těžké pochopit?

+1/0
3.3.2013 16:47

P54a97t28r65i97k 84Š70e29b81e69s28t16a 4333602316365

kde jste studoval medicínu? U MUDr. Mengeleho ???

S takovým názorem, který jste vyjádřil v první a čtvrté větě, pokud jej hlásáte nahlas byste se měl sám zapřemýšlet, kde vaši rodiče udělali chybu...

0/0
3.3.2013 23:55

O14n53d52ř33e18j 85M31i53c48h15a79l81í38k 7617600548

Ne, já jsem zdravotní sestra a v tom, co jsem napsal nevidím nic špatného... Nesmíme nazývat věci pravými jmény? Zdravotnický personál má vždy jen mlčet? Nesmím říct, že si někdo svým jednáním něco přivodil nebo že část odpovědnosti za jeho léčbu má převzít rodina?

0/0
4.3.2013 7:56

F11r39a41n20t52i48š34e59k 11S86o44b25o69t60k38a 1547683204200

A má švýcarské zdravotnictví např. knížky IZIP, má například krajské bossy na rozkadení oblastních nemocnic, má např. švýcarské zdravotnictví nejdražší dodávky přístrojů a léků?? atd. atd. atd. No a pak se chce nečím chlubit!

+11/0
2.3.2013 6:41
Foto

V77l68a97d71a 11V58a23n85e25k 9553186684378

Švýcarské zdravotnictví neprošlo  degenerujícím socialismem ,jehož manýry se snaží Čssd  zakonzervovat v jeho nejhorší podobě :-PRv

+4/−1
2.3.2013 13:01

V67i87t 74K23o18s81t11r53i51z 2651878922253

Je dobre, ze se z toho autor dobre vylecil a muze opet lezt. K tomu osetreni ve Svycarsku - jako kazdy rozumny horolezec nebo aktivni clovek je dobre pojisteny. Od toho se take odviji nasledna pece, je-li ji potreba. Je totiz zasadni rozdil mezi statnimi a soukromymi nemocnicemi. Ve Svycarske nemocnici jsem nebyl, za to mam dve zkusenosti ze Skotka. Jednou ve statni, podruhe v soukrome nemocnici. V tech statnich to je des, pece byla zdarma, ale taky to tak vypadalo. Krome toho bylo vse neuveritelne spinave, a personal byli namezdni lide z tretich zemi. V soukrome to bylo super, doktori v pohode, personal mily a to vse bylo jak v 5* hotelu, take podle toho byl i ucet. Takze neni osetreni jako osetreni. Je to hlavne o tom, kolik se do ,,zdravi'' investuje. U nas je stale zazita pece zadarmo (poplatky jsou smesne nizke), ale je dobre zamyslet se nad tim, ze zdravi mame jen jedno a podle toho se zaridit.

+3/0
2.3.2013 0:16

F69r24a92n45t69i70s59e91k 61H82a98v79e28l 6332362927268

Ja bych to s ceskym zdravotnictvim nevidel tak zle. Treba v Norsku me hodne prekvapilo chovani lekaru k pacientum ekvivalentni k tomu popisovanemu v tomhle blogu. Zase na druhou stranu nemocnice v Trondhaimu byla tak precpana, ze tam lidi lezeli i na chodbach a kdyz se clovek objednal k lekari, tak to trvalo neuveritelne dlouho. Ve Finsku, pokud nemate privatniho lekare, tak zdravotnictvi za moc nestoji. V Anglii jsem byl jenom u rodinneho doktora a bylo to ok. Jednou jsem byl v nemocnici v Polsku a byl to takovy hrozny zazitek, ze kdyz jsem tam pozdeji dostal salmonelu tak jsem do nemocnice odmitl jit se slovy, ze radeji zemru doma :-).

+5/0
1.3.2013 8:47

J89i73ř28í 55S49e56l51u56c53k24ý 7678549894757

Trošku Vás vrátím na zem. dny hospitalizace s nějakým rtg a běžnou péčí má hodnotu v čr kolem 3000 kč kdo ví jestli. CT nevím, nějakou tisícovku, je levnější než NMR které je asi za 4 tis. Takže celkem v čr do 4-5 tisíc kč bych si typl kompletně.

Pokud uznáváte, že kvalita vašich služeb jako prodejce horolezeckých hader závisí na ceně a množství prodaného, respektive na Vaší marži a zisku, možná i pochopíte, že kvalita  zdravotních služeb  souvisí s jejich cenou, respektive marží. Koneckonců porovnání švajc- čr- rumunsko by Vám mohlo napovědět.

Údaje uváděné státem, kolik globálně jde u nás do zdravotnictví nejsou úplně pravdivé, ale hlavně mluví o tom, kolik peněz tímto směrem odešlo. Kolik došlo do konkrétních nemocnic je otázka druhá, to vám novináři a politici neřeknou. Viz můj blog.

Jinak Vaše zlomenina pánve je skutečně věcně banální, v podstatě se léčí jako svalové poranění - klid, tišení bolesti, odlehčení. Měl jste skutečně extremní štěstí, musela to být solidní rána

+5/−2
1.3.2013 6:59

Č82e11s85t65m76í26r 53P94o25š17t54o68l18k56a 2882816873834

Já si Vás dovolím také vrátit na zem.

1) Jsem rád, že jste si tento blog přečetl

2) Měli by si ho přečíst všichni pracovníci ve zdravotnictví povinně. Pak by možná pochopili, že pacient není ten, kdo obtěžuje, ale že to je zákazník

3) Zdravotnictví je černá díra na peníze. Za hodně peněz tuze málo muziky.

4) Neznám doktora, který by při vstupu do čekárny nebo procházejíce chodbou nemocnice pozdravil pacienty. Mnozí mají problém i na pozdrav odpovědět.

5) Tipnul bych, že typl se píše jinak. To jen pár "výlevů", které mne narychlo napadly.

0/−1
3.3.2013 12:12

O63n77d47ř41e52j 68M28i67c49h31a11l26í69k 7267780808

Jednou bych chtěl, aby se na úřadech, v bankách, u soudů, kdekoliv chovali ke mě tak, jak my se chováme k pacientům. Do nekonečna a trpělivě nám vysvětlovali věci, které jsou mimo náš obor a kterým nerozumíme a ne aby říkali, že to máme vědět nebo si to nastudovat. Aby všechny zákroky, i když jim nerozumíme dělali tak, aby pro nás (a ne pro ně) byli co nejvhodnější. Aby měli tu trpělivost a pochopení, když na něco zapomeneme nebo něco nedodržíme a stejně nám dál pomáhali, tak jako my pomáháme těm, co nedodržují naše doporučení. 

jednou bych chtěl, aby si i jinde uvědomili, že každý neví vše a já musím pracovat dle svého nejlepšího vědomí a svědomí tak, abych dotyčnému pomohl. V jakémkoliv oboru.

0/0
3.3.2013 17:58

Č22e24s51t17m81í97r 10P82o28š59t47o92l66k69a 2672686593884

Měn by stačilo, kdyby např. lékař vysvětlil mému otci, co jí za léky a na co jsou. Jediné co mu řekl bylo, že si má představit, že jí lentilky. Můj otec se samozřejmě ozval a vysvětlil milému panu doktorovi, že stejně jako on, má vysokoškolské vzdělání a ať s ním nemluví jako s idiotem. Změna nastala okamžitě. A tak to u nás chodí.

0/0
3.3.2013 20:58

K17a57r32e23l 82V28í25t54e24k 7376344985

Nebojte, po příštích volbách bude v ČR zdravotnictví zdarma ....a na té nejvyšší úrovni;-);-D

+3/−4
28.2.2013 23:13

P38e72t55r 92D15v81o98ř89á83k 1807585864936

Tak fajn, to je počteníčko . . . v okolním světě jak je vše bájo a u nás jak všechno stojí za prd . . . podumejme, čím je to způsobeno :-/ Zatímco v tom "okolním světě" tvrdě makali, u nás jsme budovali komunismus. I ta doba od listopadu  '89 je poznamenávána dědictvím bolševického svrabu v nás samých v takové míře, že si to ani pořádně neuvědomujeme. Podvodníčci a zlodějíčci nadávají na podvodníky a zloděje a každý se snažíme se vším vyčůrat (omlouvám se těm absolutním poctivcům za jeden pytel). Neradi si to přiznáváme, ale můžeme si za to sami. Chyby vidíme vždy jen na druhých, z těch svých se poučit neumíme. Vidím to na svých spolupracovnících, kteří jen žbrblají, exhibují na odborářských schůzích (kterých se účastní jen proto, protože jim to zaměstnavatel refunduje:-/) pomlouvají se navzájem a mají-li něco udělat "navíc" . . . "proč zrovna já?" . . . Mám svou zemi rád a snažím se nenechat si zkazit pobyt na tomto světě závistivci, tupci a hlupáky. Naše generace už toho asi moc nestihne (jsem ročník '59), o to víc upírám všechny své síly ke svým dcerám, aby ta jejich generace nepociťovala dědictví nás, kteří v mládí formovali své mozkové závity pod vedoucí úlohou KSČ. Doufám, že až já budu prdět do hlíny a můj vnuk si zláme hnáty při lyžování na českém kopci, budou o tom psát třeba v tom Švajcu, jak je to tu bájo a jak jim my, čecháčkové můžeme jít příkladem. Nesvádějme vše na politiky a pod., postavme se každé ráno před zrcadlo a nafackujme si. Umíme být soudržní tak akorát na náměstí, když při finále hokejového MS křepčíme to neskutečně debilní "kdo neskáče . . .". Dokud se nebudu já sám chovat jako ti zachránci a doktoři popisovaní v bolgu, nemohu nadávat na nikoho jiného.

HOWGH

+15/0
28.2.2013 22:59

L58a12d57i98s80l70a22v19a 22S92t64r97n93a97d95o91v54a 3728114541552

má to háček-Jakmile se začnetge chovat "jinak"kolektiv Vás vyštípe, v jednotě je síla, cítí ve Vás konkurenci a nebo jim prostě ta jinakost vadí.

+1/−1
1.3.2013 9:13

P14e53t87r 84D70v76o84ř78á39k 1297625724206

Těmi "spolupracovníky" jsem měl na mysli "kolektiv", kterému šéfuji.;-) Takže si to dokáži ošéfovat. Ale jinak máte pravdu.

+3/0
1.3.2013 12:16

V34i28t 44K82o12s27t21r15i72z 2741608932183

Pan Dvorak jako by mluvil i za mne. Vidim to naprosto stejne a to jsem rocnik '78. Pro spoustu lidi je skoro nemyslitelne ,,udelat krok navic'', proc taky? A o tom to je, o nas lidech.

+3/0
2.3.2013 0:24

L88a53d26i81s36l13a82v49a 70S26t86r32n94a91d81o88v58a 3298534721742

po přečtení  asi 20  komentářů , zde na diskuzi, mám dojem že všichni by chtěli nejen zdravotnictví Švýcarska ,ale hlavně chování a profesionalitu těch lidí okolo sebe.

Já zírám , skutečně nevím , co si mám myslet, pokud bude člověk v jákekoliv profesi v Čechách milý , úslužný ,veselý(bacha.-Čechách více než kde jinde platí že Veselost je druhem odvahy)tak dopracoval Protože kdo je jiný je divný a platí to nejen v prac. procesu ,ale i třeba v nabídce nezištné pomoci a nebo jen když člověk zdraví , děkuje a je usměvavý i to stačí, okamžitě je pasován na vlezlého a nebo blbého...takže Češi se chovají tak , jak je po nich žádáno.

+3/−3
28.2.2013 20:22

K63a23r89e37l 61V94a80c79u52l59í79k 7952268608125

Pisatel určitě nepřehání. Mám osobní zkušenost z francouzských Alp (obl.Meribel) a můžu se zcela ztotožnit. Profíci od kluka se sáněma (do 10min od telefonu, sjezd cca 3km), přes doktora u rentgenu u svahu, koncert na klinice v Moutiers. 7mi hodinová operace spodní tibie kolena, 8 šroubů, druhý den po operaci již ohýbání a cvičení. Boj naší pojišťovny o provedení operace u nás. Ještě že prohrála! :-D po 3 týdnech odvoz českou sanitkou do Zlína.  šoféři a jedna zdrav.sestra. Lidi, oni neměli ani blbý lék proti bole, ve výkazu jízdy chtěli pro pojišťovnu potvrdit, že jel i doktor a k dispozici byla TV a DVD (jen podle konzol bylo poznat kde visela :-D No levárna po česku, Ti mazali. A navíc mám srovnání zčerstva s naši "péčí". Mladý doktor na přijmu prohlížel rentgeny a cpal se rohlíkem s vlašákem, oznámil mi, že budu rád, když budu chodit o berlích a hned že to dáme do sádry. Takový cirkus asi ještě nezažil. A ráno v půl šesté se rozsvítilo na světnici světlo, vplula bába s kýblem a hadrou začala šmudlit podlahu, div, že nepěla "Už troubějí, na horách je Lenin...", kýbl letěl na chodbu, krátká diskuze s primařem, revers a úprk domů. Dokumentace nikoho nezajímala (byla ve FR, ENGL a D), půl roku jsem komunikoval s doktorem v Moutiers mailem. Byl velmi ochotný i když odešel dodůchodu. Za rok jsem si koupil zájezd do Meribel, opatrně poližoval a na závěr se stavil na klinice v Moutiers, po půl hodinové operaci jsem měl šrouby v kapse a se ženou frčeli směr Zlín. Dnes, po 5ti letech, dělám všechno, lyžuju, kolo, jen dlouhá chůze není to pravé. Všechno je v lidech, profíci se učí celý život a profík může být i uklízečka...Tož tak.

+14/−1
28.2.2013 17:37

M52i35r46o23s12l93a46v 95K48y90s29i37l61k84a 4289118850403

Naprosto s vasim clankem souhlasim!!;-) Nicmene bych chtel rict ze zdravotni pojisteni se ve Svycarsku plati okolo 12000kc

+1/−4
28.2.2013 17:12

A94n97n26a 64H85o54r33á40k89o89v30á 9704708926

Taky bych si ho ráda platila, kdybych měla adekvátní plat ... ;-(

+3/0
1.3.2013 0:37

J48i55ř52í 45S27e59l36u78c24k31ý 7708989984207

nesmíte, i kdyby jste chtěla. Viz můj blog- deficity českého zdravotnictví

+1/−1
1.3.2013 7:01

T62e78r66e28z84a 96H10a95j26k97o12v16a 5337212724750

Ne neplati se 12 000. Je to LEZ. 

Bezne dela  pojisteni s osobnim podilem 6000 kc  rocne( plus 10 % z kazdeho uctu do max 12 000 kc rocne)  okolo 6000 mesicne. V korunach.

0/0
1.3.2013 15:14

P35a55v52l72a 84D26r67v67o74t17o25v72á 7375273641755

Není jedno, jestli pisatel přehání, nebo nepřehání? Ale takhle bychom to přeci chtěli. Já jsem byla za život v nemocnici 5x a z toho byl jeden porod a jedno poúrazové pozorování s dcerou. Mé zkušenosti nejsou ani výrazně špatné, ani výrazně dobré. Největší problém vidím ve špatné komunikaci. Přežiji, že mi jídlo nechutná (stejně rodina nosí spousty dobrot), že mě budí už od 5ti ráno. Ale málo kdy vám personál řekne, co se děje, co se bude dít...To mi velmi chybí, zvláště, když je člověk v nemocnici s dítětem, ať už v břiše nebo už s narozeným, tak dychtí po informacích.

+7/0
28.2.2013 13:47

P91a54t72r70i15k 32Š69e74b76e49s52t46a 4213152866595

To mi říkejte... při rození mých dětí jsem byl asi dvě hodiny bez jakýchkoliv  informací... měl jsem už krvavé oči a na sestry jsme začla být velmi nepříjemný... ony nepochopili, že když někoho nechají stát na chodbě, ačkoliv má být na porodním sále se ženou a kolem něj chodí ženy s manžely dovnitř a nic mu neřeknou, tak člověk myslí na ty nejhorší věci, co se dějeí---

nedělo se nic, jenom na mě "zapoměli", čkoliv jsem se co čtvrt hodiny připomínal - prostě se na mě vysr...

0/0
2.3.2013 19:09
Foto

L53u68c78i96e 23B81a51r93o13š59o12v22á 3692826402497

Takže ještě jednou díky za inspiraci :-) http://paceltova.blog.idnes.cz/c/323646/V-pristim-zivote-chci-byt-svycarskou-slepici.html

+2/−1
28.2.2013 8:26

V16l57a42d61i16m49í15r 59D78i12a29t47k14a 1623797241634

S tou znalostí angličtiny docela přehnané, ale chápu, co chtěl autor sdělit.

+1/−4
27.2.2013 20:37
Foto

J56i92ř39í 13P81r33u96š50a 3236678922621

Z článku na mě dýchá trochu malosti a českého sebebičování, které jsem myslel, že již odeznělo. Moje zkušenosti se zdravotnictvím v řadě zemí jsou někdy dobré a někdy špatné - a to platí i pro Švýcarsko, kde jsem žil stejně jako pro ČR, kde žiji. Je to o jednotlivých lidech a jejich profesionalitě.

Zajímavé by bylo vědět, jak by hodnotili práci i pracovní přístup a profesionalitu pisatale nebo kohokoliv z kritiků v této diskusi jejich vlastní klienti, zákazníci, žadatelé, partneři atd. Každý by měl začínat především u sebe...

+4/−9
27.2.2013 16:43



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.